Content marketing

Content to słowo, które jakiś czas temu zagościło w naszym języku. Używamy je w wielu specjalnościach związanych z internetem. Jest częściej spotykane w biznesie, marketingu, programistyce, przez copywriterów. 

Komputer i strona internetowa, treść strony - content
autor: Coffee Bean z Pixabay

W artykule: 

Co to jest content marketing? 

Słowo content pochodzi z języka angielskiego. Oznacza zawartość strony, czyli wszystko, co umieszczamy na stronie: tekst, zdjęcia, grafiki, nagrania, ramki, tabele.
Zazwyczaj zawartość jest zapisana na stronie, ale może również pochodzić z zewnętrznych stron. Bez względu na to, powinna być dokładnie zaplanowana, dopracowana, sprawdzona. Następnie wyeksponowana, umieszczona w sposób czytelny, przejrzysty, estetyczny. Powinna realizować założony cel. 

Co to znaczy content? 

Pod względem marketingowym, content powinien być dostosowany do SEO. Od tego zależy, jak dużo osób, zobaczy go, przeczyta, czy będzie popularny. Można uznać, że SEO to darmowa reklama. Jedynym jej kosztem, jest spełnienie szeregu warunków, możliwe poprzez zdobycie wiedzy lub zatrudnienie specjalisty.
Aby działanie contentu spełniało założony cel, wymaga stałej pracy, kontroli, wprowadzania zmian. 

Jak wykonać content plan?

Podstawowym celem contentu, jest zwiększenie ilości odwiedzin na stronie, zatrzymanie użytkownika na dłużej, spowodowanie, że będzie na nią wracał oraz zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów.
Aby roboty przeglądarek pokazywały użytkownikom internetu naszą stronę częściej, ważne jest, wykorzystywanie w jej budowie odpowiednich słów kluczowych oraz długich fraz, czyli zapytań użytkowników. Jeżeli użyjemy w treści, w kodach, w tytułach, nagłówkach zapytań, to wyszukiwarki szybciej odnajdą naszą stronę, pokażą ją pytającemu. 

Obraz Diggity MarketingPixabay

Istotne jest to, aby link do strony pokazywany był w pierwszej dziesiątce wyników, nawet jeżeli wyszukiwarka odnajdzie 1000 stron, a zwykle jest ich znacznie więcej.
W następnym kroku bardzo ważne jest zbudowanie pozytywnego wizerunku, zaufania, w oczach osoby, która ogląda stronę. Zatrzymanie na stronie, zachęcenie do powrotu na nią. 

Dlatego bardzo istotne znaczenie ma estetyka, przejrzystość, wartościowe treści, które przydadzą się użytkownikowi, spodobają mu się.
Warto pamiętać o tym, że prawidłowo zbudowany content, daje silniejsze, długofalowe efekty, jest korzystniejszy niż płatne reklamy, które warto zbudować jako jego wsparcie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Optymalizacja strony internetowej

Historia marki i logo HUGO BOSS

Biznes internetowy i stacjonarneny