Philip Kotler
Philip Kotler to amerykański ekonomista, praktyk, doradca, wykładowca, autor książek, artykułów, opracowań naukowych, specjalizujący się w zakresie marketingu. Trzykrotnie uzyskał tytuł doktora. Jedenaście razy nadano mu tytuł doctora honoris causa. Uznany za czołowego, światowego eksperta w dziedzinie strategicznej praktyki marketingu.
![]() |
Kotler on marketing, Philip Kotler |
Spis treści:
Philip Kotler wykształcenie
Philip Kotler otrzymał tytuł magistra na Uniwersytecie w Chicago, doktora ekonomii na MIT, doktorat matematyki na Uniwersytecie Harvarda, doktora nauk behawioralnych na Uniwersytecie w Chicago.
Jest profesorem S.C. Johnson & Son International Marketing w Kellogg School of Management, Northwestern Uniwersytet, Evanston, Illinois, jednej z najważniejszych uczelni biznesu na świecie.
Był wielokrotnie nagradzany przez czołowe uczelnie światowe. Tytuł Honorowego Wykładowcy Marketingu nadała mu American Marketing Association.
Otrzymał doktoraty honoris causa Uniwersytetu Sztokholmskiego, Uniwersytetu w Zurychu, Uniwersytetu Ekonomii i Biznesu w Atenach, Uniwersytetu DePaul, Szkoły Biznesu i Ekonomii w Krakowie, Groupe H.E.C. w Paryżu, Uniwersytetu Ekonomii i Administracji Biznesu w Wiedniu, Uniwersytetu Nauk Ekonomicznych i Administracji Publicznej w Budapeszcie, Akademii Studiów Ekonomicznych w Bukareszcie, Narodowego Uniwersytetu Kijowskiej Akademii Mohylańskiej, oraz Katolicki Uniwersytet Santo Domingo. Przez Management Centre Europe został okrzyknięty "czołowym na świecie ekspertem w dziedzinie strategicznej praktyki marketingu".
Prowadzi firmę konsultingową Kotler Marketing Group (KMG), świadcząc usługi doradcze z zakresu marketingu dla największych korporacji międzynarodowych. Dzięki niemu swoją wielkość osiągnęły takie marki jak: IBM, Michelin, Bank of America, Merck, General Electric, Honeywell, Motorola.
Publikacje Kotlera zostały docenione przez najwyższej klasy wydawnictwa: „Harvard Business Review”, „Sloan Management Review”, „Business Horizons”, „California Management Review”, „Journal of Marketing”.
Jedną z najważniejszych jego publikacji jest książka "Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control,", uznawany na całym świecie za najlepszy podręcznik marketingowy dla studentów.
![]() |
Moje przygody z marketingiem, Philip Kotler |
Philip Kotler książki
Do innych tytułów wartych polecenia autorstwa Philipa Kotlera należą: Marketing Zarządzanie (13. edycja), Zasady marketingu (13. edycja), B2B Zarządzanie marką, Boczny Marketing: nowe techniki znajdowania przełomowych pomysłów, Przekształcanie marki osobistej i zawodowej, Konfrontacja z kapitalizmem oraz Rynek Twoja droga do rozwoju: 8 sposobów na wygraną Philipa i Miltona Kotlerów, Zdobywanie globalnych rynków: jak firmy inwestują i prosperują w szybko rozwijających się miastach na świecie również Philipa i Miltona Kotlerów.
![]() |
Marketing 5.0. Technologie Next Tech, Philip Kotler |
Philip Kotler Bibliografia
1. Kellogg School of Management, Northwestern University. Kellogg School of Management, Northwestern University, 06.30.2006, https://www.kellogg.northwestern.edu, dostęp 11.09.2023
2. http://www.kellogg.northwestern.edu/faculty/bio/Kotler.htm, dostęp 11.09.2023
4. Encyklopedia Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Philip_Kotler, dostęp 11.09.2023
5. Księgarnia internetowa PWN, https://ksiegarnia.pwn.pl/szukaj?q=philip+kotler, dostęp 11.09.2023
6. Double Loop Marketing LLC, https://www.marketingjournal.org/criticisms-and-contributions-of-marketing-an-excerpt-from-philip-kotlers-autobiography-philip-kotler, dostęp 11.09.2023
7. Libristo, 2013-2023, https://www.libristo.pl/ksiazka/kotler-on-marketing-how-to-create-win-and-dominate-markets.html?msclkid=24f3de86543c10ac944aba78bffdc4be&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=PLA%3A%20Knihy%20%7C%20Anglick%C3%A9%20(1%20-%20General)_bing&utm_term=4577541790070838&utm_content=x%3A0010, dostęp 11.09.2023
8. Dom Wydawniczy REBIS, https://www.rebis.com.pl/pl/book-przez-marketing-do-wzrostu-8-zwycieskich-strategii-philip-kotler-milton-kotler,HCHB05818.html, dostęp 11.09.2023
Komentarze
Prześlij komentarz