Biznes internetowy i stacjonarneny

Biznes internetowy

Biznes internetowy stanowczo wyparł biznesy stacjonarny. Ta sama produkcja co kiedyś, to samo świadczenie usług, jednakże zupełnie inna forma sprzedaży. Sprzedaż za pomocą kilku kliknięć, bez wychodzenia z domu, firmy, biura. Śladowe ilości fizycznych rynków, bazarów, giełd. Pustki przy stoiskach. Brak zainteresowanych klientów, a nawet coraz większe ich braki. 

Obraz MediamodifierPixabay

Wystarczy pojechać kilka razy na giełdy, porozmawiać z hurtownikami, aby zauważyć, iż handel stacjonarny prawie zaniknął. Producenci szukający klientów są na pograniczu bankructwa. Co ciekawe, wszystko to, dzieje się w dobie komercji. Ludzie uwielbiają przepych, kupowanie, strojenie się, dogadzanie sobie. Uwielbiają bogactwo, posiadanie. Już po kilku miesiącach nabyte produkty, bez śladów używania uważane są za stare, kupuje następne. Jak to możliwe, skoro na giełdach handel staje, nie ma ruchu, sklepy stacjonarne są zamykane z powodu braku klientów?

Obraz Barrie Taylor z Pixabay

Obecni konsumenci kupują więcej niż kiedykolwiek. Zaopatrują się w dużych sklepach sieciowych, marketach, internecie. Nie wychodząc z domu, przeglądają oferty, czytają opisy produktów, opinie o nich, porównują ceny, kupują za pomocą jednego przycisku. Zakupy zwykle na drugi dzień dostarczane są do drzwi mieszkania. W ten sam sposób prosperują firmy przemysłowe, spożywcze, usługowe. Pizzerie, fast foody, zamiast zapraszać do stolika, przywożą produkty nawet w nocy. Kina wyparte zostały filmami oglądanymi w sieci, książki e-bookami, nagraniami audio.

Dlatego w celu utrzymania się na rynku, bardzo ważne jest przestawienie swojego biznesu na elektroniczny. Nie oznacza to konieczności likwidacji firmy stacjonarnej, czy też nagłego przeniesienia się bez przygotowania, znalezienia nowych kanałów dystrybucji i klientów. Oznacza to jednak silną potrzebę zaistnienia w internecie, wprowadzenie tam swojej firmy, produktów.

Służą do tego narzędzia marketingowe:

1. Strony internetowe
Powinny być estetyczne, ciekawe, przykuwające uwagę, zatrzymujące na dłużej, oferujące wartościowe treści (content), treści oczekiwane przez klienta. Takie, które są potrzebne, interesujące, wyczerpujące, konkurujące materiałami zamieszczonymi na innych stronach.

2. Sklepy internetowe 
Muszą konkurować zasadami sprzedaży, warunkami nabycia, produktami, cenami, użytecznością.

3. Giełdy elektroniczne
Należy wykorzystywać do zaprezentowania konkurencyjności firmy, względem innych firm.

4. Social media 
Służą do kontaktu z klientami, rozmawiania z nimi bezpośrednio, pokazywania nie tylko nowych produktów,  ale również prezentowania życia wewnątrz firmy. Integracji z innymi.

Obra z Anna z Pixabay

Korzystając z tak prostych narzędzi, możemy bezpłatnie lub za pomocą niewielkich kosztów, stworzyć nowy wymiar firmy. Oczywiście, że dla większości osób będzie to oznaczało zatrudnienie specjalistów w celu założenia, stron, sklepów, prowadzenie działań, ale w większości przypadków koszty zwracają się w bardzo szybkim czasie.

Podsumowując:

W sieci wirtualnej możemy założyć sklep, uczestniczyć w elektronicznej giełdzie, reklamować się, promować, prezentować, docierać do klientów, negocjować, a nawet uczyć.
Podstawowymi narzędziami służącymi do realizacji tych celów są strony internetowe, odpowiednio przygotowane, responsywne, zoptymalizowane (SEO), atrakcyjne, wzbudzające ciekawość, zatrzymujące, przykuwające uwagę, wzbudzające zaufanie. Do tego możemy reklamować się w wyszukiwarkach oraz na wielu portalach między innymi społecznościowych.

O tym, jaki będzie wynik naszych działań, decyduje wiele czynników (seo), np. grafika, czytelność, użyte kody, treści (content), wykorzystywane frazy oraz to, jak i gdzie się reklamujemy (sem).

---
© Emilia Ewa Szumiło
09.09.2023

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Optymalizacja strony internetowej

Historia marki i logo HUGO BOSS